Olen tässä viikon kuluessa yrittänyt useastikin saada aikaiseksi kirjoitettua jotakin tänne. Olen istunut pöydän ääreen, avannut tietokoneen, mutta en saa aikaiseksi kirjoitettua mitään. Kirjoittaminen tuntuu kauhean vaikealta, johtuen ehkä siitä, että mikään ei tällä hetkellä sen suuremmin vihastuta minua ja kaikki asiat elämässäni ovat kohtalaisen hyvin.

Olen saanut erään pitkäaikaisen projektin loppusuoralle, mikä saa miettimään mennyttä ja tulevaa elämässäni. Vuosien varrella on elämästä oppinut paljon, mutta vielä on paljon opittavaakin. Ennen unelmani olivat suuria ja menestymisen halu kova. Elämä on kuitenkin opettanut realistisemmaksi ja vahvemmaksi ja unelmani ovat muuttuneet hieman erilaisiksi. Jotkut asiat ovat kuitenkin pysyneet muuttumattomina, kuten ystävät. Niitä on kertynyt vuosien saatossa lisää ja vanhatkin ovat vielä onneksi tärkeä osa elämääni ja toivottavasti tulevat aina olemaankin.

Ajattelinkin kiittää nyt ystäviäni, sillä sitä ei tule kovinkaan usein tehtyä. Lähinnä kiitän heitä heidän läsnäolostaan ja tuestaan aina kun heitä on tarvinnut, sekä muutenkin heidän olemassaolostaan. On ihanaa kun on ystäviä, joiden kanssa voi jakaa niin ilot kuin surutkin (sekä kirota ja hämmästellä miesten käyttäytymistä..!).
Joten kiitos kun olette elämässäni!

Miten meille ihmisille voi toisten ihmisten kiittäminen ja hyvän olon jakaminen olla niin paljon vaikeampaa kuin pahojen tunteiden purkaminen? Toiset ihmiset purkavat pahaa oloaan käyttäytymällä huonosti muita kohtaan. Minä puran pahaa oloani kirjoittamalla. Ennen kirjoitin runoja, mutta nyt olen alkanut kirjoittaa tätä blogia. Ja nyt opettelen kirjoittamaan myös positiivisista asioista elämässäni, ikinä kun ei ole liian myöhäistä opetella jotain uutta.

Vaikka menneessä on tapahtunut paljon kaikenlaista, niin tulevassa on toivottavasti vielä enemmän edessä. Ja vaikka kaikki asiat olisivatkin tällä hetkellä hyvin, niin aina tietysti voisi asiat olla vieläkin paremmin. Toistaiseksi olen kuitenkin tyytyväinen nykyiseen olotilaani, vaikka olisihan se mukavaa esimerkiksi löytää joku, jonka kanssa voisi viettää pimeneviä syysiltoja....